Friday, July 29, 2011

Jurang pemisah...

Kebesaran Allah..Pelindung kepada sesiapa yang mengingati Nya tidak kira masa dan tempat. Berdoalah kepada Allah agar diselamatkan dari berada dalam keadaan tidak ada pemisah dan menghampiri kejahatan. Dengan tiba tiba laut yang tidak terpisah itu terbelah dua. Dalam analogi yang sama saya telah disedarkan akan keadaan yang mana jurang pemisah berlaku, jelas ternampak dan terlihat. Pelajar sebenarnya sangat terpisah dengan saya. Mengapa saya tidak memisahkan apa yang hak dan dengan perkara yang batil? Jelas mereka telah mengambil kesempatan kerana kepentingan mereka sendiri. Dan kerana itu Allah telah melakukan pemisahan yang mana saya telah melihat dengan jelas akan apa yang di katakan batil dan akan apa yang di katakan hak kekuasaan yang Allah berikan kepada saya...laksanakanlah perintah Allah. Sesungguhnya Allah Yang Maha Besar...

No comments: