Monday, April 20, 2015

apabila termasuk ikut jalan dan pintu belakang...

Hari ini sungguh berlainan dengan hari hari lain. Walaupun berdepan, tetapi ianya seakan akan kesemuanya menampakkan kehidupan dari belakang. Keindahan didepan dan sentiasa dipuji, tetapi hari ini ianya tidak indah dan cantik lagi. Tiba tiba hari berkeadaan kelam. Dan anihnya saya begitu tenang sekali menghadapi satu mesyuarat di mana ianya dirasakan bersih sekali kerana tidak ada palitan kepentingan diri. Atau saya merasai semula pintu pintu dulu yang saya telah masuk, individu individu yang saya telah berdepan walaupun berlainan  bangsa, warna kulit, dan berlain bahasa. Dan juga pendaratan kapal terbang di banyak negara dan duduk bersebelahan individu individu yang tidak dikenali. Adakah kesemuanya itu menyebabkan apa yang terdapat di pintu depan sekarang? Atau saya masih berada dan melihat sesuatu dari pintu belakang?Wallahualam. Allahuakbar.

No comments: