Tuesday, June 29, 2010

mengigau..

Dirasakan hidup ini hanya satu igauan. Dan teringat aku satu lagu yang mengatakan hidup ini adalah satu gurauan. Igauan dan gurauan. Kepada yang mengatakan hidup ini satu igauan sudah pasti ianya berkaitan rapat dengan apa yang berlaku kepada dirinya dan perasaan yang melanda ketika perkara itu berlaku. Saya merupakan seorang yang selalu mengigau tatkala sedang tidur. Sehingga hari ini saya masih mencari jawapan kepada `pengigauan' yang kerap berlaku itu. Sudah banyak buku saya baca, tetapi masih tidak terjawab persoalan saya ini. Dan hari ini saya beranikan diri menulis tentangnya dengan harapan ianya merupakan satu catatan dan juga penawar kepada apa yang sering berlaku. Dan saya akan terus menanya. Mengapa saya selalu `mengigau'? Adakah ianya mencerminkan pemikiran yang sentiasa aktif?

No comments: