Tuesday, June 8, 2010

Rahsia...

Pagi ini aku nak tulis tentang `rahsia.' Menarik topik ini kan? Dan cerita yang hendak diceritakan akan disensasikan supaya siapa yang membaca akan terus membaca. Semalam aku tertengok cerita `6 jahanam' lakonan dan arahan P.Ramlee. Ada dialog yang berbunyi lebih kurang begini. `Mengapa hendak dirahsiakan perkara itu.? Jawapannya adalah. `Hidup ini kalau diberitahu semua maka hilanglah kelazatannya.' Haha.

Saya mengajar ilmu marketing. Berahsia adalah merupakan satu daripada strategi pemasaran. Dalam kehidupan, saya pun selalu menggunakan strategi ini. Kalau ada bekas pelajar yang membaca posting ini, tentu lebih mengenal dan arif dengan cara saya menyampai sesuatu. Sebenarnya hidup ini penuh dengan kerahsiaan. Untuk mensensasikan lagi kommunikasi dan membuatnya lebih efektif, saya akan membuka sesuatu rahsia satu persatu dan tidak sekali gus. Dan sudah tentu ada yang akan terus menjadi rahsia hingga kehari ini. Contohnya, siapakah antara pelajar perempuan yang paling cantik di mata saya? Pernahkah saya memberitahu? Haha.

Allah Yang Maha Besar juga mendedahkan rahsia hidup dan kehidupan seseorang dan sesuatu satu persatu. Itupun dengan bersyarat. Apakah sayaratnya? Dengan memiliki ilmu. Rahsia seseorang dan sesuatu banyak terdedah dan didedah kepada orang yang berilmu..Bacalah!

No comments: