Friday, December 13, 2013

secerok rasa, sepuntal hati...

Lama aku cuba memahami diri aku ini. Bukan apa..kehidupan keseluruhanya telah sampai ke tahap ini. Apakah ianya telah dijangka? Mana nak di sangka bahwa hidup ini sangat begini. Terasa tersesat dalam diri sendiri. Jika negeri aku ada highway atau lebuhraya yang menghubungkan, tidak terkecuali dengan apa yang terdapat dalam diri aku. Aku boleh kemana dengan sedikit keketaraan dalam hati. Semua berjalan lancar dengan sendiri. Orang Indonesia kata `tidak bisa' tetapi aku mengatakan semua nya boleh belaka. Walaupun sekatan itu ada, tetapi bagi aku sekatan itu tidaklah merupakan penghalang yang menghalang. Kebebasan ada had dan batasan. Hanya menghalang jika ianya boleh memudaratkan semua. Kepada Allah saya berserah memohon pertolongan, perlindungan, kekuatan, kekayaan, kekuasaan. Allahuakbar.

No comments: