Rain drop keeps falling on my head. It falls everyday telling me to write something or whatever I can write about. Well, I have decided to see the world in a more old-fashioned way and touch on our common, humble, unique, and heroic sensitivities that define the sorrow and happiness of our existence.
Monday, March 9, 2009
Berkawan, berkasih biar seribu, beristeri biar satu...
Itulah ungkapan kata saya di syarahan `Personal Selling' tempoh hari. Takkan berkasih, pelajar mencelah. Ialah, kita patut tunjuk kasih sayang terhadap kawan kita atau dalam konteks `personal selling', pelanggan kita. Itulah pengertian `customer satisfaction' yang sebenar, dikasihi seperti mereka seorang kekasih. Bila kita kategorikan pelanggan kita sebagai kekasih, maka kita akan menjaga hati mereka sebaik mungkin supaya dia sentiasa menyayangi kita setiap masa. dan setiap waktu. Masa demam, masa sakit, waktu pagi, waktu petang, musim hujan, musim panas, musim sejuk, musim luruh, musim dingin, there must be a brand name that suits each and every situation, haha. Dan tidakkah itu diistilahkan sebagai `brand loyalty'? Coretan di pagi hari ini diharap dapat memberi ilham kepada pelajar saya yang sedang mengikuti kuliah `Personal Selling.'
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
hahaha~yup!!im applicating this concept in my life..thanks prof!! :D
Post a Comment