Monday, March 9, 2009

Berkawan, berkasih biar seribu, beristeri biar satu...

Itulah ungkapan kata saya di syarahan `Personal Selling' tempoh hari. Takkan berkasih, pelajar mencelah. Ialah, kita patut tunjuk kasih sayang terhadap kawan kita atau dalam konteks `personal selling', pelanggan kita. Itulah pengertian `customer satisfaction' yang sebenar, dikasihi seperti mereka seorang kekasih. Bila kita kategorikan pelanggan kita sebagai kekasih, maka kita akan menjaga hati mereka sebaik mungkin supaya dia sentiasa menyayangi kita setiap masa. dan setiap waktu. Masa demam, masa sakit, waktu pagi, waktu petang, musim hujan, musim panas, musim sejuk, musim luruh, musim dingin, there must be a brand name that suits each and every situation, haha. Dan tidakkah itu diistilahkan sebagai `brand loyalty'? Coretan di pagi hari ini diharap dapat memberi ilham kepada pelajar saya yang sedang mengikuti kuliah `Personal Selling.'

1 comment:

Anonymous said...

hahaha~yup!!im applicating this concept in my life..thanks prof!! :D