Monday, September 14, 2009

selama ini...

selama ini hidupku ditenggelami oleh perasaan baik terhadap segala-galanya. Selama ini aku asyik mendendangkan lagu yang ada kaitan dengan tangisan orang lain. Aku dihidangkan dengan cerita yang tidak konsisten tema dan tajuknya dan banyak yang berkesudahan aku dimain dan dipermainkan. Baiknya aku tidak bertunjang kepada apa-apa yang menampakkan kepentingan diri sendiri. Aku tidak meminta malah banyak memberi. Tidak didengari malah banyak mendengar. Memerhati walaupun tidak diperhati. Walaupun demikian, adalah disedari agenda aku bukan untuk diri aku sendiri. Aku berpandangan untuk semua tubuh badan dan menginginkan keharmonian dalam segala-galanya. Tapi selama ini ada tempat yang sangat tersembunyi motifnya. Baik ke atau menyimpan niat lain disebaliknya? Tuba yang mana selama ini diingat cuka. Walaupun buat seketika aku sakit meronta, dalam bulan Ramadan yang mulia ini, aku memohon kepada Allah Yang maha Esa agar menyedarkan aku dari terus terlena supaya dapat aku berbakti dan berterusan menyedarkan mereka yang lupa.

1 comment:

HambaMaya said...

Superman will not choose who he wants to help..