Monday, August 22, 2011

Di sebalik cetusan kata-kata...

Di sebalik cetusan kata-kata, tersembunyi rahsia yang dicari. Rupa-rupanya ada keadaan dan suasana aku dipukau oleh diri aku dan kata kata aku sendiri. Tiada ada kaitan dengan orang lain. Allah Yang Maha Besar. Mereka diberi dan menyedari kesempatan di atas apa apa yang aku katakan, sedangkan mereka tidak berkata apa yang aku katakan. Tidak kurang juga yang menggunakan kesempatan ini untuk kepentingan diri mereka. Adakah itu kelemahan aku? Allah Yang Maha Berkuasa. Tidak terlintas sama sekali apa yang mereka perolehi adalah cetusan rasa hati aku dan bukan cetusan rasa hati mereka yang mendengar. Mereka telah mengambil kesempatan di atas kelemahan yang mana amat sukar di mengerti oleh aku empunya diri. Aku memohon kepada Allah agar disedarkan aku dari sebarang perkara yang boleh merugikan aku dan mereka. Sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa lagi Menguasai Segala--Galanya.

No comments: