Friday, June 26, 2009

Takde lagi pantang larang..

Sedang saya berjalan hendak menuju ke satu tempat, saya berselisih dengan rakan sekerja seorang perempuan. Saya cuba menoleh hendak `acknowledge' kehadiran dan bersedia hendak melemparkan senyuman atau sekadar menganguk sebagai tanda hurmat sesama insan. Tak tahulah di mana silapnya, dia tidak menaikkkan muka pun apa lagi menoleh dan memerhati saya, terus berjalan pergi ke alam `ghaib' yang penuh mistik. Satu peristiwa yang bukan senang dirongkai hingga ke akhir zaman.Haha. Perkara sebegini saya jarang ambil pusing dan tidak ambil peduli pun akan sikap seseorang. Tengoklah Michael Jackson. Despite kekayaan dan populariti, he is dead at 50! Di mana dan apakah silapnya? Couldn't careless on the attitude of others.Tetapi akhir akhir ini saya telah membuat ketetapan takde lagi pantang larang terhadap apa saya hendak tulis. Maka tertulislah benda benda begini. Patut ke? Entahlah. Dah tertulis. Tidak ada lagi pantang larang. I have to express.

1 comment:

HambaMaya said...

Aiseh.. memang susah tengok prof nak tulis benda ginih..