Sunday, January 17, 2010

atau saya ternampak yang bukan bukan..

Perasaan kita mungkin dalam kacau bilau. Hendaknya kalau kita demam dan tak sedap badan. Tapi kalau kita dalam keadaan sihat, betul dan benarkah apa yang kita nampak dan fikirkan itu? Hairan ye. Sebenarny hubungan dengan orang lain tidak sangat terjalin. Tapi apabila terbaca sesuatu hati kita mula berkata kata perkara yang bukan bukan. Tak tahulah adakah yang dirasa itu berasas atau hanya mainan khayalan fikiran sahaja. Sememangnya dan saya mengakui saya seorang yang selalu berfikir. Kata orang berfikir itu bagus. Dengan sentiasa berfikir kita sentiasa merasa diri kita berkerja. Tapi kalau sampai terfikir yang bukan bukan maka itu sudah merupakan ketaksuban berfikir pula. Walauapapun, setakat ini saya masih lagi berfikir dan selalunya cetusan yang difikirkan menjadi kenyataan. Ternampak atau sememangnya saya nampak! Maka perlukah saya memikirkannya?

No comments: