Wednesday, January 6, 2010

Masuk kelas...

5hb Januari 2010 mula saya masuk kelas. Oleh kerana hari pertama, bahang mengajar tidak terasa sangat. Saya pun tak sedar apa yang saya cakapkan, maklumlah dah masuk 30 tahun mengajar di UiTM ini. Cuma saya teringat sangat apa yang saya katakan bersabit dengan sikap positif dan sikap negatif. Saya beri tahu pelajar kalau mereka mengambil sikap positif saya pun akan mengambil sikap yang serupa. Tetapi jika mereka negatif, saya terpaksa bersikap negatif untuk menjadikan keputusan peperiksaan positif. Kerana tidak ada gunanya kalau mereka negatif dan saya pula positif, keptusan nanti tentu mengecewakan. Itulah antara yang saya ingat memberitahu pelajar. Besok saya akan masuk kelas lain pulak. Saya sentiasa mengharapkan idea baru terilham dalam menyampaikan sesuatu kepada pelajar. InsyaAllah.

No comments: