Friday, October 11, 2013

menyapa diri sendiri..

Apa dah kena dengan awak? Pagi ini nampak malas dan tidak ghairah dalam apa hendak disampaikan. Tidak ada hari di mana semangatnya sama. Itulah jawapan saya. Ringkas, padat, tetapi tidak berhati perut. Nampak hendak menyepi. Hari ini sememangnya dirasakan aku akan menyepi dan bersendiri. Aku merasakan bahawa hidup ini adakala kita buat sapaan tak tentu arah. Tengok apa dah jadi dengan face book. Sapaan yang tidak tentu menggembirakan. Saya takut dengan sapaan yang memakan hati diri sendiri. Jadi hari ini aku nak bersendirian. Lagi pulak hari ini hari Jumaat. Musim haji pulak. Biar aku tebar pandangan hingga ke Mekah di mana para jemaah haji sedang membuat persiapan ke Arafah dan mengalami sendiri rukun haji yang ke-2 iaitu ukuf di Arafah. Allahuakbar.

No comments: