Sunday, May 20, 2012

membuat orang duka..

Orang di dunia ini suka membuat orang lain duka. Apakah saya juga begitu? Dalam banyak keadaan saya suka membuat orang lain suka. Tetapi semalam terang terang saya telah membuat orang lain duka. Terasa sangat mereka ini insan yang dilahirkan lemah kerana penuh duka dari suka. Apa tidaknya! Keceriaan mereka hilang `instant' apabila terserempak dengan saya dan saya dengan sengaja memberi tahu bahawa saya hendak duit saya balik. Dirasakan yang memberi lebih baik dan lebih kuat dari yang menerima. Saya merasakan betapa `in control' nya saya apabila hutang dipinta. Sesungguhnya Allah Yang Maha Pemberi Maha Penyayang. Lantas, tidakkah Allah Lebih Berkuasa dari Segala-Galanya? Apa jua yang berlaku membawa kepada Kekuasaan Allah Yang Mutlak. Hanya Allah Yang Kekal. Allahuakbar.

No comments: