Sunday, November 15, 2009

Landskap dan terrain kehidupan...

Tengok segala-galanya dalam konteks landskap. Jutaan atau ribuan landskap sesorang itu terpaksa lalui dan terbinalah dia sebagai seorang insan yang mendiami dunia ini hari ini di saat ini. Sangat bersendiran apabila di jengok dalam konteks landskap pemikiran sehinggalah dia berjaya memikirkan sesuatu yang mana orang lain tidak berupaya memikirkanya. Bila difikirkan kesemuanya itu terfikir juga akan diri aku yang mana tiada seorang pun yang tahu apa yang telah aku lalui. Nobody knows me and I am all alone in this world. Menakutkan tapi selepas mengenali landskap dan terrain kehidupan yang telah dan akan dilalui, datang satu macam keberanian yang belum pernah dirasai sebelum ini. Apa saya sudah sampaikah di puncak? Atau terkapai kapai menunggu sesuatu yang akan membawa saya ke terrain kehidupan yang masih sedang dicari cari? Sememangnya masih ada benda dan perkara yang masih dan belum difahami. Aku masih lagi berada di terrain landskap yang memerlukan ketabahan dan kesabaran bagi mendapatkan jawapan. Persoalannya bilakah rentasan ini akan berakhir di mana boleh aku ungkapkan kata kata yang berupa kejayaan yang abadi?

No comments: