Wednesday, January 30, 2013

Satu untuk saya...

Satu saya berbeza dengan satu orang lain. Seperti juga dengan segala galanya. Pagi saya lain dengan pagi orang lain. Fikir saya  tidak seperti orang lain. Beli, pakai, minum, tidur, mimpi, malah segala-galanya yang terlintas adalah merupakan satu untuk saya dan tidak mungkin satu  bagi orang lain.

Tetapi dari sudut mereka, dan jika diterbalikkan, satu dari sudut dia tetapi tidak mustahil kekosongan berlaku di pihak kita dan saya sehinggalah kita atau saya diperlukan. Lantas mereka cuba membuat atau membawa kita ke dalam satu mereka. Jika pandangan, perbuatan mereka penuh dengan unsur kesempitan, maka terasa tersepit dan sempitlah dirasakan.

Juga, bagi  mereka yang lurus berlakulah konflik dan sukar dimengerti. Bagi mereka yang penuh dengan hasad dan dengki, manipulasi berlaku supaya satu untuk dia 10 untuk mereka. 

Sebaliknya bagi mereka yang baik hati dan baik sangka. Kepada Allah saya memohon Pertolongan dan Perlindungan. Kepada Allah saya memohon Taufik dan Hidayah. Kepada Allah saya memohon kekuatan dan kekuasaan. Semoga Jalan Yang Di Lalui adalah Jalan Yang Lurus. 

Allahuakbar.

No comments: