Sudah tiga kali aku ke sini atas tiga sebab yang memenuhi kehendak kekeluargaan. Tidak perlu aku terang sebabnya kerana tujuan aku menulis ini kerana hendak komen sikit pasal hotel ini. Tak tahu kenapa, potensi hotel ini aku categorikan kepuasan keseluruhannya adalah 4 dari 10. Masih ada perkara yang mana potensi tidak disedari sepenuhnya. Masalah besar yang selalunya dihadapi oleh perniagaan hotel adalah pembiayaan. Saya dapat rasakan hotel ini sedang mengalami masalah kewangan. Kalau ditengok fizikal bilik saya diami, nombor 111, ianya sangat mendukacitakan sekali. Tak hendaklah cerita apa, tapi sudah pasti ianya tidak menepati piawaian a 5-star hotel. Bidang pemasaran memandang berat pasal kepuasan pengguna. Daripada dua atau tiga sudut memanglah memuaskan, tapi masih banyak lagi perkara yang perlu disedari dan diperbaiki.
Till next time, happy holiday!
Till next time, happy holiday!
5 comments:
well i gotta say prof,that money comes first,profit counts,customer later!!hahaha~thats what usually happened in reality..there is nothing to be deny of!!!
- studentMKT361/july-dec08
prof...dtg kota tinggi nper xsinggah uma saye...erm...bercuti ngan family ker?
Miza,
Saya kesuntukan masa..hanya semalam je kat Desaru..saya dan isteri..
prof...nengok la blog saye...
I THINK SO,BUT ,ONE OF THE CAUSES THE HOTEL DID NOT HAVE MANY VISITOR ANYMORE,BCZ SOMETHING WAS HAPPEN AT THERE,SINCE THAT TRAGEDY THE DESARU IS NOT POPULAR..THAT WHY,THE HOTEL CANT OPERATION WELL.
Post a Comment