Saturday, March 13, 2010

Aku...

Tak tahu mengapa. Asyik memikirkan sesuatu yang tiada ada kaitan dengan diri. Tapi bila fikiran berjalan jauh, seakan akan ia bertaut pula dihujungnya. Aku masih mencari. Tapi mencari apa ya? Kelihatan ramai yang berjalan berdua dua dan ada yang berkelompok sifat fikirnya. Bila dilihat apa yang ditulis, mereka akan mengaitkan dengan sesuatu yang mereka sangat pasti. Tidak aku. Tidak dirasa aku berjalan dengan sesiapa. Aku tidak pandai membahasakan kehadiran mereka. Sangat bersendirian sifatnya aku. Tidak terasa sentuhan hati dan tidak terasa sentuhan budi. Lantas dirasakan aku dikelilingi dengan kejadian yang penuh dengan misteri. Aku tidak bertanya siapa mereka. Ini kerana jawapannya tidak merupakan satu kepastian. Jadi apa yang penuh dengan misteri itu? Kalau bukan mereka sudah tentu aku...

2 comments:

Laila said...

Mystery eh? Yes you are very mysterious prof.There are a lot of things u don't show or tell people but that's ok. This may not make sense but I kinda understand why people tend to be mysterious but who am I to judge right? I don't like to judge people but I like to try to understand people.It's more fun.hehe.. ^^p

HambaMaya said...

4 me, i think that's what one of the thing that my "sifu" meant as "disengage"... hohoho..