Monday, July 9, 2012

aku....

Aku yang serius terhadap perkara yang ada kaitan dengan penghormatan diri. Menghurmati dan dihurmati. Itulah aku. Juga begitulah orang lain dengan rasa, pandangan, dan pendirian yang berbeza. Apa mereka juga menghurmati diri mereka? Dirumuskan begitulah. Aku mendengar. Aku melihat. Aku merumuskan sesuatu agar ianya tidak menjadi perbuatan ulangan. Tetapi aku tetap aku  dalam soal memliliki sesuatu yang mana hanya aku sahaja yang rasa dan tahu. Tidak perlu kongsi dengan orang lain. Ingat, ianya perlu dijadikan posisi nekad dalam menghadapi cubaan pencerobohan yang tidak ada jangka masa, keadaan, dan ketika yang pasti. Satu strategi pertahanan diri yang tidak mudah dibolosi oleh musuh. Dalam banyak masa dan keadaan, aku sangat bersendirian dan keseorangan. Janganlah meminta yang bukan bukan. Tiadak diberi kuasa untuk aku berkongsi sesesuatu dengan orang lain. Malah tulisan sebegini pagi ini adalah milik aku. kebolehan aku adalah milik aku. Anugerah dari Allah Subahanawataalla. Allah Yang Maha Berkuasa Ke atas Segala-GalaNYA.  Allahuakbar.

No comments: