Tuesday, September 13, 2011

berlebih..

Berlebih daripada sepatutnya memang menakutkan. Baru baru ini saya menerima sms dari seseorang `almost everyday.' Tertanya tanya mengapa begitu berlebihan sms dia kat saya? Sebulan setengah kami ber sms dan saya hanya melayan sahaja kerana saya ini adalah seorang akademik yang suka mengaitkan satu variable dengan variable yang lain. Lagi pulak saya ini memang baik orang nya. Tak suka menguris hati orang lain. Haha. Buat research lah kononnya.Sekadar mencari kebenaran. Bertemukah saya dengan kebenaran tersebut? Ada beberapa kaitan yang saya jelmakan untuk tujuan dan ujian `research' itu. Bertemu ke saya dengan jawapannya?? Masih mencari dan memikirkan nya.Semalam dia masih ber sms tetapi tidak sekerap dulu. Jadi apa sebenarnya kaitan yang boleh dirumuskan? Iman kepada Allah ada turun naiknya. Allah Yang Maha Berkuasa Keatas Segala-galanya. Adakah kebenaran itu datangnya dengan ujian? Kepada Allah saya memohon perlindungan dan pertolongan. Perjalanan hidup tanpa taufik dan hidayat akan membuat kita menyimpang jauh dari kebenaran. Mintalah. Mohonlah. Berdoalah. Allahuakbar.

No comments: