Friday, September 9, 2011

biarkan..?

Rupa rupanya apa yang saya lakukan selama ini tidak ada kaitan dengan sayangnya saya kepada orang lain.  Atau ada orang lain menyangi diri ini. Rupa rupanya ia hanya untuk diri saya sendiri. Ditengok secara halus, secara peribadi, saya tidak pernah disayangi, saya tidak pernah disukai. Kalaulah ada rasa rasa begitu, ini adalah kerana sebahagian besar perasaan saya adalah kerana saya seorang yang penuh dengan perasaan kasih sayang itu.Itulah cipataan dan kejadian saya. I do things to accomodate my own self-felt feeling and emotion. And those feeling and emotion are with me since I was born to this world. It is an old story but being furnished with pacakges that spells who I am emotionally. Sympathy? A real world has never been real at all. That feeling has been all over me right from the beginning. On the outside, it is just a dry, hot and cold, bare and just generic. It does not spell anything. Yet, I still help. Why? Di atas segala-galanya adalah Kebesaran Allah. Itulah  penguasaan sebenar kepada diri saya. Itulah mulanya. Atau itu kah penyebab kepada segala-galanya? Allahuakbar. 

No comments: