Monday, September 5, 2011

conveniences of a day..

Conveniences of a day are more than the misfits, misdeeds, mismatch,and the inconveniences of thinking about yesterday and tomorrow. We have landed on the ground of conveniences that sets us apart from hunger and thirst. It should be all nothing but all gratefulness. Kepada Allah kita sujud kesyukuran di atas apa jua yang kita dapat rasai. Adakah merasainya merupakan nikmat?

1 comment:

Anonymous said...

alhamdullillah keatas segala nikmat yang diberi. bg pendapat sy, bnyak nikmat yang diberi Allah kepada kita. kita sendiri tak tahu dan tak perasan. malah kita masih lagi menganggap Allah itu tidak adil kerana tak beri nikmat mengikut kehendak kita sendiri.

”Dan apa saja nikmat yang ada padamu, maka dari Allah-lah(datangnya), dan bila kamu ditimpa oleh kemudharatan, maka kepada-Nyalah kamu meminta pertolongan. Kemudian apabila Dia telah menghilangkan kemudharatan itu daripada kamu, tiba-tiba sebahagian dari kamu mempersekutukan Tuhannya dengan (yang lain). Biarlah mereka mengingkari nikmat yang telah kami berikan kepada mereka; maka bersenang-senanglah kamu, kelak kamu akan mengetahui (akibatnya).” (An-Nahl: 53-55)